lördag 15 mars 2014

Glad Påsk! Om ett tag.

 Ja, jag vet, väldigt tidigt ute. Men förra året så missade jag ju att påskpyssla helt. Tar igen det i år. Med en tidig start hinner man mycket. Det jag skulle göra förra året men inte hann var bland annat att köpa påskiga porslinsfigurer på loppis och spraymåla. Det är precis det jag har gjort nu. Och eftersom jag är så himla tidigt ute iår så kommer det nog bli fler av den varan.
 Den lilla vita ljushållarkaninen fick bli vit. Och han ser sjutton nästan gladare ut nu. Kan ju också bero på att han fick ett längre ljus med.
Och så till den tjocka kaninen och den lilla påskankan. Bronsspray all over.
Så där ja. Om jag inte hinner något mer påskpyssel innan påsk så har jag ändå hunnit mer än vad jag hann med till förra påsken.

Jag började mitt nya liv i måndags. Igen. Jag brukar göra så var tredje vecka ungefär. Mest för att mitt nya liv brukar hålla i sig max 10 dagar. Men när jag påskpysslade fick jag en tanke. Kolla på den tjocka kaninen på förebilden. Där uppe. Har ni kollat? Såg ni hur tjock hans mage ser ut där? Kolla nu på efterbilden här nere. Den bronsfärgade varianten. Ser inte tjock ut det minsta...ser ju ut som om han håller i ett påskägg.

Så. Hur många burkar bronsfärg tror ni att det behövs till en kvinna på 172 cm?

- Vad som har hänt med mig? Inget. Jag håller bara i ett påskägg. Kan du vara snäll och skicka chokladen?

11 kommentarer:

Annika GW sa...

Vilken skillnad!Ska titta i min gamla låda med påsksaker och sen ska jag göra en makeover på alltihopa! / Annika

Rumpetuss sa...

Men vilken bra ide!!! Täcka sig själv med bronsspray - eget fungerar ju klockrent!!!! Tack för tips!! ;0) Finfina påsksaker!!!!

Finurliga fröken sa...

Men så fina! Vilken skillnad de blev. Tänk så enkelt och billigt. Och vilken bra ide! Bronsfärg. Varför inte liksom :) Kram

Anonym sa...

Dagens stora skratt!
Tack för det!
Agneta

Photo by Maria sa...

Ha ha.. Ja bronsfärg kanske är det rätta, man kanske skulle testa ;)
Förändring blev det iaf på porslinssakerna =) Till det bättre..

Kram Mia

Systeryster och jag .... sa...

påsken är underbar och sprayfärg är kul att använda....
Nille hade lite påskpyssel till barnen att göra....

Emilia sa...

Blev jättefina!

Fröken Fräken sa...

Lyckost som kan spraya! Jag trodde jag var på väg mot rekordtidig spraystart, men så blev det -10 grader? What the...???
Och det är ju bra att börja påskförberedelserna tidigt så att man är i god form tills det blir påsk på riktigt, och inte blir helt överraskad.

Anonym sa...

Var har du köpt bronssprayen?

kungen o majkis sa...

Anonym: Biltema!

Anonym sa...

Tackar! Ska genast inhandlas! :)
Tala gärna om hur många burkar som går åt till en kvinna på 172 så att jag kan dra av för ca 8 cm. ;)