lördag 20 juli 2013

Oj, vad fort en vecka kunde gå.

 Vi har varit på semester sedan i lördags. Och idag kom vi hem igen. En vecka gick väldans snabbt. Vi hyrde en stuga vid en sjö i norra Skåne, och där hade vi det fantastiskt bra.
Ja, förutom att ugnen inte fungerade när vi kom dit. Och att vi lyckades ro sönder årfästet till roddbåten. Och att vi fick några stickor i händerna när vi skulle laga det. Och att Kungens mat-knapp på magen åkte ut med ett plopp när jag lyfte honom från hans vagn. Och så fick ju pappan ett fiskedrag i handen. Och att de bara hade fyran som tv-kanal på tvn. Och att fyran mest visade damfotboll om kvällarna.
 Vi badade. Och med vi menar jag Kungen, Majkis och pappan. Mamman badar icke om det inte är typ 28 grader i vattnet. Mamman solade istället. Ty det är en mycket vettigare aktivitet att syssla med när solen skiner. Och så fiskade vi. Och Majkis fick upp sin allra första abborre. Lycka.

En av dagarna tog vi vägen ner till Helsingborg och tog färjan över till Helsingör. Himla trevlig shopping där måste jag säga. Precis i min smak. Mmm, Greengate. Köpa, köpa. Rice. Pip. Köpa, köpa.
 Så där hade vi det ju bra. Förutom att vi hade fått parkeringsböter när vi skulle åka hem.
Men allt som allt har vi ju haft en riktigt mysig vecka i vår stuga.
Och nu är vi alltså hemma igen. Det är ju också mysigt. Förutom att jag upptäckte att jag glömt min favoritklänning i en garderob i stugan. Och att vår stor-tv här hemma var paj när vi kom hem. Men annars. Jätteskönt att vara hemma.

13 kommentarer:

Mimzy sa...

Låter som en väldans mysig vecka även om jag förstår och önskar att ni sluppit några av alla, "förutom att och "men"! Hoppas du kan få klänningen hemskickad av de du hyrde stugan av!

Systeryster och jag .... sa...

Låter som en ganska ok vecka
Vi har också varit i Helsingborg och Helsingör...
Härligt väder och ja där fanns en del att shoppa... mycket fina saker


trevlig lördag























Anette sa...

Vi hade i alla fall tur med vädret...Jo!visst är det härligt att komma bort ett tag och underbart att komma hem ;)

Otaliga projekt sa...

Joråsåatte!
Men det var två söta och glada barn på sista bilden och de såg väldans nöjda ut.

marie sa...

Tror det är just detta som jag älskar med din blogg... Du är liksom positiv i ditt grundtänk! En annan bloggare hade kunnat skriva om denna vecka på ett helt annat sätt... Men det gör inte du , du är fantastisk!! Positiv, glad, .... Ha en fortsatt härlig sommar!

Bibbis blandning sa...

Vilken otroligt fin bild på Kungen och Majkis. Så mycket glädje och kärlek det lyser om dem.
Härligt!

Lena sa...

OMG Händelserikt både borta och hemma hör jag;) Men det är de semestrarna man minns och skrattar åt i efterhand.

Lena sa...

Förresten...har du haft semester från virkandet också? Nää det tror jag inte, något litet projekt får vi säkert se snart!!! Väntar ivrigt.

Petra / Popetotrora sa...

...och nu när ni är hemma igen måste ni såklart testa "min" kyckling. Ang. dina frågor så kan man rubba in den med lite vadsom, som man har hemma. Salt, peppar, chili och lite sånt. Sen ska den grillas hel.
Smaklig spis!!

Anonym sa...

Borta bra men hemma bäst! Kul att du är tillbaka på bloggen... :) // MT

Anonym sa...

Hej! Jag hittade din blogg via en annan blogg, som lagt upp bild på dina fina uggle-mormorsrutor.
Har du någon virkbeskrivning på dessa?

Mvh
En Annan virktokig tjej!

Alviti sa...

Vilka härliga ungar du har ! Händelserik semester låter det som ;) Jag har länkat till dig igen, så tack ska du ha! Kram carolina

Annika GW sa...

Din positiva inställning till allt som faktiskt hela tiden inträffar semester eller inte är helt fantastisk! Underbart att läsa! / Annika