onsdag 29 maj 2013

Ett tydligt sommartecken.

Vårtecken hit och vårtecken dit. Men det är sällan man pratar om sommartecken, hösttecken och vintertecken. Lite orättvist är det allt. Vintertäcken och sommartäcken däremot, är dock välkända begrepp hemma hos oss. Men tillbaka till årstidstecken och då framförallt sommartecken. Jag har nämligen hittat ett. Japp, ett av de första sommartecknen är här. Nämligen allt färre inlägg på bloggarna runt på internetet. Och nu går även Kungen & Majkisbloggen in i sommarläge. Ett tydligt sommartecken.

Det kommer ju komma inlägg, var så säker. Lite då och då. För man kan ju inte sluta virka bara för att det råkar bli lite sommar. Men jag måste ha ju tid för att äta glass. Sommartecken. Och gå på loppisar. Sommartecken.

Min sambo tycker iofs att jag köper alldeles för mycket saker på loppisar alla redan.
Vad ska du ha allt till, brukar han fråga.
Jag vet väl alltid precis vad jag ska ha allt till, svarar jag bestämt då.

Och häromdagen frågade vår snälle granne om jag ville ha denna skönheten i zink.
Och det ville jag ju förstås. Men nu en liten detalj i frågan...

VAD SJUTTON SKA JAG HA DEN TILL?!

9 kommentarer:

LabHäxan sa...

Du kan ha blommor i den. :)
Jag måste bara tacka för att du ger mig så mycket virkinspiration. Du gör så fina saker. Jag tar till mig dessa och modifierar lite på mitt eget sätt. Du hittar det på labhaxan.blogspot.com. :)

Linda sa...

Superläcker! Ja tycker du ska ta bort botten o använda den som världens snyggaste taklampa!!

Om Ett Hus sa...

Klart du ska ha tid att äta glass och gå på loppisar! :) Det hör ju sommaren till! Men sakna dig kommer jag göra allt mellan inläggen. Din blogg är ju så bra!

Fröken Fräken sa...

Jo, men hösttecken vet jag vad det är! Det är när vissa bloggare börjar yra om att det ska bli så mysigt att krypa in under filtar och dricka thé och tända levande ljus och så blir Fröken Fräken helt galen över dessa. Så, svordomar och galenskap är ett hösttecken. Men det ska vi ju absolut inte prata om nu när man sitter ute och steker sig på balkongen!
faktiskt är min målsättning att minska kraftigt på både surfande och bloggande under semestern. För annars har ju de där sju veckorna bara svischat förbi utan att man gjort nåt!
Förslag på användningsområde (utan att veta exakt storlek)
- Snygg och annorlunda vattenkanna till trädgården
- Sätt iställt för proppen dit en lamphållare och gör en lampa av den
- Vira garn runt den medans du virkar så garnet inte trasslar ihop sig
- Skaffa fem till och använd som flytanordningar till en flotte du bygger

Ida sa...

Dörrstopp,var min första tanke mendet beror väl på om du har nån envis dörr som inte vill stå öppen.

Annika GW sa...

Ibland tycker jag att man bara kan ha, och inte bry sig om till! Gillar ditt sommartecken. Följer det gärna! / Annika

Black Iris sa...

Jösses,, såna saker behöver man inte ha till nåt.. Huvudsaken att man har dom.. :D

Kram Maidi

Lena sa...

Vi har överseende med att inläggen glesnar lite under sommaren, naturligtvis. Har ju inte tid att läsa så mycket själv då heller. Vet ju att efter sommar kommer höst och då.....Tur att du fått så många bra tips på användningsområden för "grejen" för jag har inget att tillföra, men snygg är den i all sin enkelhet.

Malin på pastill.nu sa...

Till absolut ingenting! Den ska bara stå nånstans och vara snygg! Typ nära din stenrabatt!