tisdag 23 oktober 2012

Mossa, mossa på er alla människobarn.

Idag for jag iväg till skogen för att låna lite mossa. Även fast det kanske är något för tidigt med mosskransar. Lite grann tidigt bara.
Stjärnan ovan är ett gammalt,glittrigt och fult julpynt som jag skalade av till bara stommen och spraymålade för längesedan. Nu fick den agera moss-stjärna ett tag. Jag gillar verkligen mossa. Och jag gillar verkligen stjärnor.

Och en dörrkrans med en halmstomme som grund fick det också bli idag. När jag ändå varit på mossjakt. Jag pyntade den med lövbollen jag gjorde för ett tag sedan. Så kransen är faktiskt en höstkrans. Om någon undrar. Jag håller inte på att smygjular här. Inte jag, inte.

Fast det är klart. Jag drömmer ju lite om att pynta kransen med röda band och polkagriskäppar. Det gör jag ju.

Majkis: Mamma, jag tycker om dig så långt som en giraff!
Pappan glatt: Hur mycket tycker du om mig då?
Majkis: Som en liten, liten zebra.

God tisdag på er. I oktober. Höst. Och så.

11 kommentarer:

Dittenodatten sa...

God tisdag till Dig med! Var sugen på att fixa något höstpynt med mossa jag med idag. Nu ser jag att jag nog måste göra slag i saken! Blir ju så "höstigt" och fint med mossa. Och en liten ljuslykta och en liten höstig ljusslinga kanske! ;)

Zara sa...

Vad du är kreativ, man njuter varje gång man går förbi hemma hos er!! Kram kram

hönapöna sa...

nämen... å, vilken fin stjärna.
Jag älskar också stjärnor, och mossa.
Och den skulle passa perfekt hos oss. För jag smygjular inte heller. Aldrig.

Petra / Popetotrora sa...

Åh, då fint! En sån där mosskrans vill jag också ha! Får nog ge mig ut i skogen snart.

Ja gskrattar högr varje gång du lägger ut Majkens galna citat. Hon är ju för skön! :)

Fröken Pimpinett sa...

Å mosskrans - det vill jag också ha. Himla snyggt alltså. Men jag känner mig själv - jag skulle bli galet frustrerad innan jag lyckades få ihop det till den krans. Att köpa en krans och dekorera själv är nog mer min melodi.

CreandoPhoto sa...

Älskar också mossa. Och din mosstjärna :)

Kramar

Anonym sa...

Svårt att säga vilken av dina ungar som är roligast.. Så bra att deras gulligheter blir nerskrivna!

M

Pernilla - Lilla A & Jag sa...

Wow. Vilken fin stjärna. Smart att dekorera den med mossa! / Pernills

Fru Olsson sa...

Åh, Nicke Lilltroll! En gammal favorit minsann :-) Vilken tur att han lånade ut lite mossa åt dig. För det var väl honom du frågade om lov?

// Karin

Photo by Maria sa...

Ha ha.. Majkis.. Hon gör min dag =)

Vilken fin mosstjärna och krans.. Om jag kanske med skulle.. Får tänka på det =)

Kram Mia

Malin på pastill.nu sa...

Hon är ju så skön den där lilla fröken :-D
Älskar stjärnan, galet fin!