onsdag 19 september 2012

Virkad puffstitch-mössa.

På hösten börjar det alltid klia rejält i mössvirkarfingrarna. Och jag har länge varit sugen på att göra en puffstitchmössa. Jag hittade nämligen en beskrivning på Youtube. Och så satte jag igång. Frejagarn och virknål nr 5. När jag börjat kolla på videon försvann helt plötsligt min uppkoppling. What to do? Men jag var ju ändå igång och hade fattat tänket...så jag beslöt mig att strunta i fortsättningen på mönstret och gjorde en egen lite mer baskerliknande variant.
Och så dekorerade jag förstås med en nyvirkad blomma i ull. Majkis nöjd. Mamman jättenöjd. Så det blir säkert fler puffstitchmössor.


16 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Så himla snygg mössan blev.. Jag som är helt borta vad det gäller virkning är grymt imponerad..
Och så fin söta Majkis blev i sin nya mössa..

Kram Mia

Trädgården på Höjden... sa...

Kollade in videon och blev verkligen mössvirkningssugen. Min första i så fall. Blommor har jag flera av nu ;-) Älskar dina virktips...
Hälsar Åsa

Petra / Popetotrora sa...

Finaste mössan! :)

KnutHolger sa...

Jättefin! Nu vaknade härm-apan i mig. Fram med virknålen.

Malin på pastill.nu sa...

så fin! och majkis är ju så ljuvlig <3

Anonym sa...

Vacker mössa på vackert barn :o)
/Nettan

Elin sa...

jättefin blev den !

Helena Högberg sa...

Jättefin blev den! så söt modell också!

marremorr sa...

Superfin!!=0))

AnnaA sa...

Förstår att hon är nöjd. Jättefin!

Anonym sa...

åhhhhhhh så fin, likså modellen!!!!

varför har jag bara fått grabbs ;)

Rafaellascreativa sa...

Wow!! så himla fin och söt är Majkis i sin fina mössa!

Emilia sa...

Superhärlig mössa!

Pysselfarmor sa...

Flott!

Unknown sa...

Fin Majken är min flickvän som jag älskar. :)

Unknown sa...

Jag gillar mössan och Majken är söt min flickvän. :)