tisdag 25 september 2012

Sicksack-hysteri.

Kungen o Majkis-bloggen goes modeblogg. Bara en dag. Bara för idag. Missoni-kollektionen på Lindex hade ju premiär idag. Var först inne på nätet och där var nästan allt slutsålt. Läste om folk som köat i timmar, armbågat sig fram och rivit åt sig 30-40 plagg in i provhytterna. Läste om att kläderna snabbt tog slut. Kvickt iväg till närmsta Lindex-affär. Och oj, vad mycket fint! Och på mitt lilla Lindex i grannstaden var det iallafall inget röj. Behövde inte slåss med en endaste tant. Och det fanns visst kläder kvar. Köpte tre plagg till Majkis. En kofta, tunika och klänning. Och en tunika till mig.

Älskar de sicksackiga 70-talsdoftande mönstren. Murriga och glittriga på en gång. 
Och nu vill jag virka höstmurriga och glittriga grejor. I guld, svart, lila och brunt. Med sicksackmönster.
Men nu får faktiskt modebloggandet vara över för denna gången. Och bloggen går genast tillbaka till det gamla vanliga mjukisbyxestuket. Over and out.

10 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

Fint som snus! ...eller faktiskt mycket, mycket finare :)

Luxxie - Kreativt kaos sa...

Aw, gillar hur "mode-bloggig" den översta bilden var. Sötmajkis. Jag har tyckt att det är lite för murriga färger, men det är riktigt fina kläder ändå :) Passar inte mig bara :)

Karin sa...

Hej! Jättesnyggt och vilken söt modell som en riktig stjärna :) Karin

Annika GW sa...

Jag köpte en mössa och ett par ballerinaskor med sick-sackmönster.Allt det andra var nästan slutsålt. Men jag är jättenöjd! Annika

Photo by Maria sa...

Jag verkar vara den enda som inte förstår just dessa kläder.. gillar dem inte alls.. Tur vi alla är olika =) Men Majkis är söt som vanligt =)

Kram Mia

I M sa...

Ser verkligen fram emot dina virkalster i samma stuk.

RAFAELLASCREATIVA sa...

Söta majkis som värsta fotomodellen.HON ÄR VERKLIGN SÅ SÖT !!

Fröken Fräken sa...

Oja, jag är zickzackbiten också! Fast kanske mer när det gäller inredning än på kläder. Jag har ju så svårt att ha färggladare kläder än mörkgrått liksom.

Malin på pastill.nu sa...

jag hängde också på lindex i tisdags men då fanns det minsan bara ett par skinnbyxor kvar. finfin hon är den där lilla damen!

Löpmaskan sa...

Jag blev också zickzack-inspirerad av Lindex - det hade jag inte räknat med... Jag är sugen på att sticka en kofta, men har för mycket annat på gång så det får bli ett par pulsvärmare:
http://lopmaskan.blogspot.se/2012/10/zickzack.html