lördag 15 september 2012

Lugn lördag.

Lördag idag. Och vi har inte ett skrutt inplanerat. Inte ett endaste skrutt. Såna lördagar är faktiskt inte så dumma ibland. Då man bara kan vara och göra vad som faller en in. Gå en promenad i höstsolen. Eller stanna inne och virka. Vilket som. Eller båda. 

Och Majkis tyckte att denna lördagen skulle innefatta spel.
Så hon uppfann ett nytt. Prinsess-och sagospelet. Lite som schack verkar det som. Något oklara regler. Majkis får många poäng. Men tydligen är jag skitdålig.

Ha en riktigt härlig lördag. Och välkomna tillbaka imorgon. Då visar jag lite virkat igen. Måste bara virka färdigt först. Och gå en promenad i höstsolen.

Tillägg: Sedan jag skrev detta inlägget har det hänt stora saker i det Kungen och Majkiska hemmet. Och vi som trodde att det skulle bli en helt vanlig lördag. Majkis har idag upptäckt att hon har en lös tand. Den allra första lösa tanden liksom. Stort. Mycket stort.

7 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Aha, kanske det är ett sådant där spel där den som uppfunnit det berättar om reglerna efterhand..? Det var min bror väldigt duktig på!

CreandoPhoto sa...

Hoppla! En alldeles vanlig dag förvandlas snabbt till en av livets största. Heja tanden!

Kramar

Karin sa...

Vilken tur att dagen var obokad, så att den stora händelsen fick totalt fokus som sig bör. :-)

Lina sa...

Hej! Vilken fin blogg! Skulle vilja ha kontakt med dej för en fråga, du får gärna maila mig på lina@jackler.se

Med vänlig hälsning,
Lina

Engelska Villan sa...

Hihi! Känner igen flera av sommarens McDonalsd-leksaker... ;)
Kram!

kungen o majkis sa...

Nä vad menar du?! Där äter vi ju aaaaldrig ;-)!

Rafaellascreativa sa...

Majkis fina härliga unge!! Ha känner igen mig i de där spelreglerna!!