fredag 7 september 2012

Kungligt fotavtryck.

 Vi har gjort ett fotavtryck av Kungens fot. Plättlätt. Playdoh i en liten plastlåda. Platta till. Tryck i foten och blanda och häll på gips. Låt stelna. Pilla bort playdohn.

Den uppmärksamme märkte nog att det skiljer en centimeter eller så på de bägge fötterna på bilden ovan. Bilden tog jag idag. Kungen är idag 9,5 år gammal. Själva fotavtrycket gjorde vi i septemper 2004. När Kungen var 1,5 år. Alltså för 8 år sedan. Det växs inte så det knakar på den kungliga fotfronten. Så kan vi säga.


Men det är ju som det gamla ordspråket säger:

Små fötter-stort hjärta.


Eller ja, det kan ju hända att det inte finns något sånt ordspråk. Men det borde det göra.


Ha en riktigt fin helg hörrni.

9 kommentarer:

Väderomslag sa...

Det gäller att göra allt sådant när barnen är små, de växer så fort. Själv var jag bättre med första barnet än med andra, tyvärr.

Ha en bra helg
//Jenny

Otaliga projekt sa...

SJÄLVKLART borde det finnas ett sånt uttryck. Det tycker jag.

Malin sa...

Jag gillar det "ordspråket". ;)

Skalmans mamma sa...

Skalis och jag är helt säkra på att det ordspråket finns ;-).

Mamma Mia sa...

Ordspråket finns! (sedan igår kl. 16:58). Vi som har dem stora fötterna får vara nära de småfotade, så att vi kan få lite värme.
Tåflört till kungen och kram till dig.

Annika GW sa...

Ett fint minne för livet! / Annika

CreandoPhoto sa...

Gulliga fötter kan inte alla skryta med när de kommer upp i ålder. Men det kan Kungen minsann :)

Ha en fortsatt kanonhelg!
Kramar

Zara sa...

Helt klart ett mycket bra ordspråk som borde finnas!
Din blogg är helt underbar!
Tack för alla tips och idéer du delar med dig av !

Rafaellascreativa sa...

Kungen har de finaste fötter man kan ha och ett leende som värmer mitt hjärta,Fortsätt att le kungen, ha det bäst