söndag 23 september 2012

Ja, vad tusan. En till kan väl inte skada.

 Japp, det fick bli en till. Min nionde spindelsjal. Denna gången en lavendelfärgad med en åsk-blå-lila spetskant.
Tilda garn. Virknål nummer 3,5. Och mönstret hittar du som vanligt här. Och mönstret till spetsen hittar du här. Jag har använt mig av de två första varven på mönstret på spetsen.

Jag tycker fortfarande att spindelsjalarna är väldans fina. Och den nionde är helt klart inte den sista. Men jag lovar att ni inte ska behöva se fler på bloggen. På iallafall två veckor eller så.

Man kan inte heller ha för många tax-tavlor.

Annars har vi sjukstuga här. Majkis har feber. Och hon och jag myser i soffan med glass och diverse tecknade filmer. Majkis tittar på filmerna. Och jag äter glassen.

Ha en fortsatt go söndag.

22 kommentarer:

Annika GW sa...

Snygg! och puffstitch-mössan är så läcker! / Annika

Fanniezzz sa...

Hur snabbt virkar du?! :) Började på en spindelsjal efter ditt förra inlägg om den, och har inte kommit halv-vägs än...
I alla fall är din riktigt snygg!

Emilia sa...

Oj så många spindelsjalar, denna var jättefin! Själv har jag inte slutfört min första än ;)

Photo by Maria sa...

Wow så snygg.. Jag får nog ha någon virkkunnig till att virka en sådan till mig..

Hoppas söta Majkis snart är frisk..

Kram Mia

Petra / Popetotrora sa...

Nio stycken!?! Jösses! Jag har i alla fall precis handlat garn för att göra min första spindelsjal. Tveksam dock till att jag kommer göra nio av den. :)

Helena Bergsten sa...

Dina spindelsjalar är underbara !
Gillar din virkade kant jättemycket. Har idag gjort klart min första spindelsjal efter att ha inspirerats av dig :-)
Min blev mörklila med vit kant och ska ges bort till min bästa vännina.
Jag undrar om du blockar dina sjalar som du virkar i Tilda garn?
Tack för härlig blogg med massor med inspiration!
Helena

Luxxie - Kreativitet deluxe sa...

Snygg! Hoppas verkligen inte att vi slipper dom, älskar att se dom :) Det är ju kul att se flera varianter också :D

Anonym sa...

Hej, måste bara få tacka för en super blogg,jätte fina grejer du handarbetar och för din humor i inläggen, du får mig att le varje gång jag läst dina inlägg. Det vill jag tacka dej för och hoppas på en fortsatt fin höst.Hälsningar från Stina i Finland.

Maria sa...

Supersnygg sjal! Kanske kan bryta mitt näst intill maniska mössvirkande med att prova en sådan. =)

Queen of Kammebornia sa...

Bra val med glasen där :) Och vilken underbar sjal! Hoppas lillan blir frisk snart!

Anonym sa...

Älskar spindelsjalarna! Dina har så fina färger! Jag har gjort 2 nu, en rosa o en svart. Det blir nog fler.
Hoppas på att få se fler färgkombinationer här i bloggen.
/Kikki

Anonym sa...

Hej ! Du gör så fanstastiska saker...
Ett par frågor ang spindelsjalen. 1. Jag håller på med en och är nu inne på 8 spindlar på rad och ska snart avsluta sjalen. På vilket varv slutar du din sjal?
2. Jag användar Tildagarn precis som du, men virknål 3. Jag är inne på nystan nr 4, hur många går det åt för dig om du räknar bort kanten?
Hälsningar Lotta

Anonym sa...

Gud så snygg! Den här hamnar på min "att-göra-lista"!.

Jag har också några frågor... Hur många nystan använder du och om man inte kan läsa sådant mönster som du länkade till, hur gör man då? ;-)

Anonym sa...

Kan aldrig bli för mycket spindelsjalar i bloggen ;0)
Supersnygga ju och man blir så inspirerad.
Låter som en bra fördelning där i soffan.. glass kan man inte få för mycket av heller..
mvh Agneta

Angelica Jonsson sa...

Hejsan!

Vill egentligen bara säga att jag smyger runt här och läser i din blogg ibland. När jag gör det kommer jag på mig med att bli glad liksom i kroppen. Och det är ett gott betyg kan jag säga. ;-)

Vänligen
Angelica

CreandoPhoto sa...

De är så snygga så det är bara att ösa på. Hur många som helst!

Bra uppdelning av uppgifterna där! Klok mor! :)

Kramar

Malin på pastill.nu sa...

Den är ju sååå fin! Vilken fin kombination av färger! Och tax-tavlan är underbar :-)

skapa och inreda sa...

Jättefin i så härliga färger!
Jag blir så sugen på att själv virka mig en spindelsjal efter att jag sett dina.
Annika

Cecilia sa...

Du är helt otrolig, nio virkade sjalar :)!

Jag har virkat två egna, lika som dina med spetskant å allt! Jag har också lyckats knåpa ihop en flätad mössa. Kika gärna in på min sprillans nya blogg för att se resultatet. Hur som helst, ville mest bara skicka över ett litet tack för all inspiration, jag hade aldrig vågat pröva på dessa mönster om det inte vore för dig.

Unknown sa...

Blir så otroligt inspirerad av din blogg, och spindelsjalarna är så fina...

Har 2 frgor nu när jag precis gjort min första sjal..
När du virkar kanten, gör du första varvet med fm eller st??
Gör du nertaget i första varvet i lösmaskbågen eller i maskbågen??

återigen tusen tack för all inspiration <3

kungen o majkis sa...

Hej Matilda! Första varvet på kanten gör jag stolpar, fyra i varje maskbåge. Och jag brukar virka med omtag runt maskbågen! Lycka till och tack för fina ord :-)!

Anonym sa...


Hej jättefina sjalar du gör!
Vilka färgnummer är det på garnerna?