söndag 2 september 2012

Girlanger. Och flaggspel. Jag gillar verkligen såna.

Och det finns ju några stycken i vårt hem. I vårt kök hänger tillexempel en äppelgirlang. Virkat efter ett eget väldigt lätt mönster. Och det hittar du här.
Även i Majkis rum hänger det ett flaggspel. En sydd variant som jag köpte på en hantverksmarknad för ett par år sedan.
 Och jag har ju virkat en mormorsrutetrekant-variant till Majkis lekstuga. Mönster till den hittar du här.
 Visst är det härligt med flaggspel och girlanger. Och jag kände att det skulle vara himla snyggt med girlanger även på utsidan av huset. Visst, det tar tid. Och visst, de har fortfarande en hel del att lära. Och man måste ha väldans bra tålamod när man dresserar dem.
Men jag tycker att spindlarnas girlanger börjar bli riktigt bra nu.

9 kommentarer:

Trädgården på Höjden... sa...

Kan bara instämma. Jag gjorde flaggspel och hängde i mitt växthus i sommar som jag blev toppennöjd med. Och de trekantiga mormorsrutorna. Tack för tipset.
Hälsar åsa

Mary sa...

Fina alla dina girlanger!
När du skrev hänga utanpå huset kom jag att tänka på något jag såg för ett bra tag sedan och som jag faktiskt lyckades googla fram igen:)
Instickade stuprör
http://svartahusets.blogspot.se/2011/04/instickad-stupranna.html
Funderat på en invirkad variant till vår balkong.

Marie sa...

Jättefina girlanger! Tror att jag ska virka en till mitt kök också. Tack för inspirationen! :)
Spindlar har vi massor...men inte alls så väldresserade som era... ;)

Nina sa...

Oooo, äpplena är alldeles underbara ju!

Anita - AnniesGranny sa...

Jättefin äppelgirland! Den blev jag sugen på att göra!

CreandoPhoto sa...

Kära nån! Vilken djurmänniska du måste vara. Här har de inte lyckats åstadkomma något annat än en panikslagen dotter. Jag ska minsann försöka ta i med hårdhandskarna nu när jag ser vad de egentligen kan :)

Kramar

Malin på pastill.nu sa...

Hahaha, du är ju helt sjukt grym. Dresserade spindlar och allt :-D

Anonym sa...

Hej!
Tack vare dig har jag gjort en urfin äppelgirlang!
Helena i Småland

Cecilia i Schweiz sa...

Hejsan,
vill sa gärna virka den super-duper fina mormorsrutetrekant-varianten som du gjorde till Majkis lekstuga. Men jag ser ingen link till mönstret, den verkar fattas! Kan du inte lägga ut det igen? Det är helt underbara grejor du virkar, jag är djupt imponerad!!

Mvh Cecilia i Schweiz