söndag 30 september 2012

Brum. Virkad bil.


Jag har virkat en bil. En liten maskot till min lillsvägerska. Hon som nyss gick runt med napp och snuss, och sovrufsigt hår. Och störtgillade Teletubbies. Hon har tydligen tagit körkort. Vad hände där liksom?
Bilen är virkad i Tilda garn, virknål nr 3,5. Och mönster hittar ni här.
Jag pimpade bilen med backspeglar. Och en framruta i form av ögon. Precis som Blixten McQueen.
Och på tal om Blixten McQueen-ögon så hittade jag häromdagen den här bilden på Pinterest

Så vad säger ni? Minst en bil var i vinter va? Och jag vill ha fotobevis. Tack.

11 kommentarer:

Emilia sa...

Söt!

marremorr sa...

Hi hi! Så otroligt söta bilar! Men din bil är klart sötast av dem alla!!=0))

Photo by Maria sa...

Så söt bil du virkat!!
Jag har en som som snart haft sitt kort i två år och dottern skall snart ta och jag undrar med vad som hände mellan dockvagn och körkort??

Kram Mia

MammaElva sa...

Vad du kan!!

Queen of Kammebornia sa...

Så himla fin!

Malin på pastill.nu sa...

Men vilken liten sötnos! Och självklart blir den en Blixten-bil i vinter!!

Tesan_1977 sa...

Fin bil! Ska verkligen försöka göra en blixten-bil under vintern om vi får nån snö :P

Då jag själv inte har nån blogg men gärna läser andras tänkte jag höra om du vill slå ett slag för http://www.hemmetsjournal.se/Handarbete/Sticka-och-skicka/

Sara sa...

Vilken söt! :)

Och vilken rolig ide att rita ögon på snöiga bilar. Det ska jag komma ihåg om några månader. :D

Charlotta /"Loobis" sa...

hahaahaha vad roligt. Lätt att jag ska göra en sådan "snöbil(ar)" i vinter!

Fin blogg förresten!

Anonym sa...

Såååå fin, jättesöt! Hur gör du ögonen o öronen??

kungen o majkis sa...

Minns tyvärr inte alls hur jag gjorde ögonen och backspegelarna....testa och prova dig fram :-)!