måndag 16 januari 2012

Och julen varar väl till påska.



Min lokala garnaffär är fortfarande stängd. Ytterligare några dagar. Så restgarnsprojekt it is. Fortfarande.
Ja. Lite virkade påskägg minsann. Lika bra att vara ute i god tid. Råkade ju liksom ge bort alla jag gjorde förra året.
Mönstren på de påskiga äggen hittar ni här.

Har ni någon gång tittat in i er garderob som är precis fullsmockad med kläder och ni ändå inte har något att ha på er? Inget passar just nu? Klart ni har. Det är precis så jag känner för min garnhög just nu.
Måste kolla upp om det inte rentav är olagligt att julstänga en garnaffär i tre hela veckor. Måste ju vara snudd på iallafall. Grovt undanhållande av garn. Fotboja på garntanten. Minst.

Och hur gick det nu med Mimmi-Pigg-mössan som jag virkade?

Jodå.



Satt som en smäck.

13 kommentarer:

Ida sa...

oh va fin hon blev

Petra / Popetotrora sa...

Ja, tre veckor lät ju faktiskt som en galet lång julstängning! Men kanske ändå bra att bli av med lite restgarn. Eller? :-)

Annika GW sa...

Så sött! / Annika

Engelska Villan sa...

Hej på dej!
Det var från dig jag fick inspiration till sjalen ju :) Precis som allt annat jag virkar, typ. Har precis virkat ugglemössan. Den blev supersöt. Fast passar din till en 2-3 månaders? Min blev jättestor. Vet inte om garnet var ovanligt tjockt. Jag virkade ändå med Freja, virknål 3,5. Ja ja. Fin blev den i alla fall och nu gör jag en humle-mössa i samma modell :)
Mimmi-mössan är ju bedårande!
Kram Anna

Maria Harrsjö sa...

Underbar mössa och jättefint kort på dina barn!! Ja det kanske borde börjas med påskpyntet om man vill få lite gjort och klart!

Johanna sa...

UNDERBAR musse-mössa! Och skapligt söt tös med =) Och jag håller med dig, alla butiker med pyssel-innehåll kan ju bara inte hålla stängt under pyssel-högtider, eller tider där emellan, då man måste pyssla för att hinna till högtiderna med pyssel. Lås fast na´vid disken vet ja!

Photo by Maria sa...

Det var den sötaste Mimmi-Pigg jag nånsin sett..

Ja olagligt måste det vara att stänga så länge ;)

Kram Mia

Helena, Craft and Creativity sa...

Den där mössan är ju bara för bedårande! Innehållet också... :)

Virkade ägg måste jag göra till påsk!

Trådanten sa...

Det är ju så med stora kriser att man växer och blir starkare när man tagit sig igenom dem. Håll ut, det måste ha gått tre veckor snart!

Emilia sa...

Fina ägg - låter bra det där att vara ute i god tid! Mössan satt ju verkligen perfekt på ;)

IA Nyckelpiga sa...

Garnaffärer borde aldrig fá ha stängt.
Själv väntar jag pá att min garnaffär ska tycka att det är dax att ta in "sommargarn" dvs bomull
Tycker att det borde finnas bomullsgarn áret om.

Malin på pastill.nu sa...

Mössan är ju så söt så man nästan dör, och ungen också! Finfina påskägg :-) Men alltså, jag tror nästan alldeles säkert att det är olagligt att ha en garnaffär stängd så länge! :-o

veronica sa...

stängda garnaffärer borde inte vara tillåtet. Ni borde åka till Motala vi har tre stycken här. Och dom brukar inte ha stängt