fredag 18 november 2011

Fredagscitatet.



Sagor is tha shit sa Einstein. Och jag har en känsla av att han visste vad han snackade om. Majkis, på bilden ca en vecka gammal, älskar sagor. Så det brukar bli minst tre sagor per kväll. Och många turer till biblioteket. Mysigt att läsa sagor ju. Iallafall så länge jag slipper att läsa Lilla Anna och Långa farbrorn reser till landet Mittemot. Då är risken stor att mamman somnar före Majkis.

Jag och sambon brukar turas om att natta Kungen och läsa för Majkis. Men i helgen får det enbart bli pappa som läser. Jovisstminsann.
För idag ska nämligen jag och en kompis åka till Göteborg. Och bara vara. Vi ska gå på Liseberg. Njuta av alla juleljus. Vi ska käka rostade kastanjer. Vi ska bjällerklanga. Vi ska dricka vin. Vi ska ta långfikor. Med kladdkakor. Vi ska shoppa. Frossa i inredningsbutiker. Äta choklad. Vi ska sova två nätter på hotell. Vi ska äta tapas. Och vi ska dricka vin.

Tror det kommer bli bra. Rikigt jäkla bra.

10 kommentarer:

Fru Olsson sa...

Bra ordnat inför helgen! Det är så viktigt att komma bort ibland, få skämma bort sig, njuta, lyxa, svira. Och det är så lätt att det aldrig blir av. Så bra jobbat där!

Och du är så värd det :-)

Ha en riktig toppenhelg! // Karin

Otaliga projekt sa...

Det låter gudomligt! Ha en riktigt skön helg och gå all-in på allt!

Camilla/NÅNI sa...

Åh, sådana helger är så fantastiskt skönt emellanåt. Jag hoppas ni får det trevligt!

Photo by Maria sa...

Det tror jag med.. Att det blir bra alltså.. Låter som en kanonhelg =)

Ha det underbart härligt nu..

Kram Mia

Anonym sa...

Hej,har följt din blogg några veckor nu och du skriver fantastsikt bra,så roligt, sorgligt och klokt,men jag avslutar med ett leende när jag läser det du skriver!! Tack !! Du virkar så fint ochså,Ha en fin helg!! mnh Carina

E.Winberg sa...

Sagor är det bästa som finns! Jag håller med herr Einstein ;)

Låter som en toppen helg ju, hoppas ni får det gott :) Finns ju massa mysiga fik och second-hand butiker på järntorget.

Marobelda sa...

Det låter underbart, njut!!!

Vardagsbetraktelser.se sa...

Rätt åt dig om ni kommer att få de bra. För de måste ju betyda att Sambon har ett upp att åka nästa gång. Kanske skulle börja planera med honom...

ha de bäst. // Kram, kram...

Anonym sa...

Hoppas ni hade en kanonhelg, här hemma hos mig.../ koftan

Johanna sa...

Låter som underbara helgplaner. Njut!! Och jag hålller med dig till fullo, sagor is tha shit. Jag läser för O nu, han äter upp boken. Samarbete.