fredag 6 maj 2011

Gallersjal minsann.



Jag blev helt plötsligt sugen på att göra en sjal igen. Och jag ville göra en enkel variant. Som gick fort. Jag hittade den här och satte igång.

Sjalen är virkelivirkad i Freja-garn och Carolina-garn. Virknål nummer 3.0. Först lite offwhite-färgat Freja-garn som sedan övergår i lite mer vitt Carolina-garn längst ner. Så det ska hända lite mer med sjalen.

En liten tygros fastsatt med en klämma fick bli dekoration.



Och jag har hört att det äntligen ska bli riktigt kanonväder i helgen. Värme. Och sol. Här i det Kungen & Majkiska hemmet säger vi bara:






-BRING IT ON!

Ha en fantastisk helg!

5 kommentarer:

4U2 sa...

Fina "Alltid redo" bilder!

kvinnan med koftan sa...

Japp, värmen kan komma hit med...
Och kanske jag virkar mig en sjal att ha när solen går ner....
"Sol och Helg" på dig!

Annefia sa...

Jättesnygg sjal och Kungen och Majkis ser väldigt coola ut inför sommaren.

Lillasystern sa...

Underbara ungar! Puss o kram på er!

Johanna sa...

Sickna fräcka solbrillsungar du har :D Och den sjalen, den är ju bara för underbar! Så härligt!