söndag 2 januari 2011

Stämpellycka.



I många, många år har jag letat efter mina stämpelbokstäver. Tänk så mycket pyssel jag har vela göra med dem under de åren. Men ingenstans fanns de. Tänkte att de försvann nog i flytten till huset för 5½ år sedan.
Häromdagen gav jag upp. Jag gick till bokaffären och skulle köpa nya. Men de var slut för tillfället.
På eftermiddagen kom mina föräldrar över. Jag beklagade mig för mamma att bokaffären inte hade några stämpelbokstäver...varpå hon säger:




-Sånadär stämpelbokstäver har vi i en ask på skrivbordet på kontoret. Vet i sjutton var de kommer ifrån.

MINA BOKSTÄVER FÖR BÖVELEN!! Åh glädje, åh lycka! Jag satte genast igång att pyssla. Stämplade bokstäver hejvilt på en canvasram. Målade en något skadad loppisfyndad ram vit. Och klistrade ihop.



Ganska passande i vårt sovrum.

Och Kungen tog nog lite för allvarligt på det här med "ut med det gamla och in med det nya" vid nyår. På nyårsafton tappade han sin sjunde tand. Och är nu storgluggarnas konung.

9 kommentarer:

Karin sa...

åh, vad fint! de är så vackra, dessa texttavlor...less is more, som det heter.
kram från mig<3

Myggan sa...

Vilken tur att några av alla borttappade saker kommer fram i alla fall.
Tavlan blev fin!
/Anna

Anonym sa...

Åhhhh, Erica va fint....

Kram Cissi

Fröken Fräken sa...

Ja, föräldrar är alltså ena rackare på att tjuvhålla på grejer som de borde förstått att man ville ha! Som det virkade överkast som pappa SLÄNGDE!!!
Snygg tavla till slut, så slutet gott, allting gott. Och änglarna har fullt sjå med sina tofflor här med.

Photo by Maria sa...

Det var nog meningen att de inga stämplar skulle ha i butiken och att dina föräldrar skulle komma inom :-) Snygg tavla.. Kanske skulle klicka hem lite stämplar och göra egen..

Det där tandlösa leendet är ju så charmigt..

Kram Mia

kvinnan med koftan sa...

Oj vilken fin tavla.
hade passat utmärkt i vårt sovrum : ) , tofflor ....smart!
Kungen lika härlig som vanligt!

Johanna sa...

Alltså jag älskar det talesättet! Det var någon som sa det till mig vid något tillfälle och det bara fastnade på hjärnan, sweet!

Och den är ju helt underbar till tapeten bakom. Ser nästan ut som pip-design, är det det? Eller vad är det för tapeter?

Kram!

kungen o majkis sa...

Johanna: Jajamensan, Pip it is :-)!

Johanna sa...

I lööööv Pip :D