tisdag 21 december 2010

Tadaaaa.



Jag vet i sjutton inte var julfeelingen tog vägen? Jag som har spelat julmusik sedan i oktober. Blev lite bättre av att titta på Ernst ikväll iallafall. Tack Ernst.
Och söndags gjorde vi bland det juligaste man kan göra.
Låt mig få presentera... årets gran 2010. Nedsågad av sambon och Majkis. Alldeles lagligt också. Klädd av Majkis och mig. Glatt påhejade av sambon och Kungen. Fast Kungen var inte så glad. Han tyckte det var fel julmusik. Han vill bara lyssna på Peter Jöback. Och EMD.



Årets gran är pyntad med vita kulor, vita snöflingor och rödvita tyghjärtan. Polkagrisstänger och flaggspel. Och förstås mina gamla vackra loppisfyndade kulor ovan.
Årets gran ser ganska mycket ut som förra årets gran. Med den skillnaden att årets gran är väldigt mycket rakare. Och skillnaden från förra årets granpyntning är att det bara gick sönder en endaste en kula det här året. Det tar sig.

Och ett litet tips så här i paketinslagningstider. Akta er för att bita av tejpen så att tejpen fastnar på underläppen. Iallafall om tejpen är stark så lite av hudlagret följer med när man tar bort den. Testa inte. Det gör ont. Låt bli det.

Hädanefter ska jag häfta julpappret med kludd.
Eller nitapparat.

5 kommentarer:

Johanna sa...

Häftpistol förslagsvis ;) Ajaj...

Men väldigt vacker gran, och ännu finare Majkis :)

Emilia sa...

Oh, vacker! Var får man tag på flaggspel, maken har velat ha det i granen i tio år men vi hittar ingenstans...

Millas hem sa...

Ska tänka på det! Ska slå in de sista klapparna ikväll! =))

God Jul till dig!

Photo by Maria sa...

Bra du sa det med tejpet ;-) Jag har en hållare med "avrivare" till min tejp, skaffa det, mycket enklare :-)

Snygg gran..

ha en fin dag..

Kram Mia

kungen o majkis sa...

Emilia: Ja, jag älskar flaggspelet :-)! Jag köpte flaggspelet på en lokal sommarmarknad i en sån där "allt för 10 kr"-låda. Om jag kommer ihåg kan jag kolla nästa år så kan jag ju skicka några till dig. Påminn mig i slutet på juli 2011 bara :-D!