onsdag 6 oktober 2010

Storsnörvel och Lillhost.



-Jag behöver en fräääääs, mamma.
(Majkis-alternativt ord för näsduk)

Ja, här är lite snörvligt för tillfället. Och hostigt. Inatt vaknade Majkis flera gånger i timman från kl 20.00 fram till kl 02.00. Och hostade och var ledsen. Sen sov hon till kl 06.00. Kungen sov gott fram kl 02.20, vaknade då och var vaken ett par timmar. Och snörvlade och var hostig.
Gulligt av dem ändå att köra lite i skift.



Men Kungen är ändå ganska pigg och glad idag. Och Majkis med. Som alltid har energi för två.
Bara pappan som är lite trött. Och mamman.

Här är dock två saker som gör mamman lite piggare:



Våra tapetrullar från Pip har äntligen kommit. Wiiie.
Ska bli så skönt att slippa den blå tapeten med matchande bård i sovrummet. Jag gillar inte den blå tapeten med matchande bård. Jag gillar Pip.



Äntligen. Behöver inte säga mer. Säger bara ÄNTLIGEN.

6 kommentarer:

Johanna sa...

Fina barn du har, som tänker på sin mamma och underhåller henne HELA natten ;)

Usch, hoppas de blir mer friska snart! Och verkligen snygga tapeter :)

Kram

Millas hem sa...

Men vilka gulliga smeknamn på lika gulligA barn! =) Hoppas mamma och pappa får lite mer sömn i natt då!=)


Kramen

Jenkan sa...

Men vilken snygg tapet! Det kommer bli mer än bra! Kram kram

Photo by Maria sa...

Ja det var ju omtänksamt av barnen att köra i skift på natten ;-) Hoppas de snart sliper snörvlandet och hostandet..

ÅHHHH vilka snygga tapeter.. Det kommer att bli kanonbra..

Kram Mia

Fröken Fräken sa...

Uschligt med förkylning. Jag höll ett föredrag igår inför en grupp där hälften var jätteförkylda, så jag bara går och väntar på att snörvlandet ska komma igång hos mig med.. Du får försöka pigga upp dig med lite Greys!

Mia sa...

Vilken fin tapet skall bli spännande att få se den upp på väggarna.

Förskylning tiden är här och kommer tyvärr att vara under några månader till. Hoppas du får sova bättre snart och att ni får en trevlig helg trots snor och hosta.