torsdag 9 september 2010

Vitt. Vitt. Och vitt.



Kungen åkte till kortis idag. Nu ska han vara där och busa till imorgon. Och då fick jag lite extra tid för att pyssla.
Vita sprayfärgen åkte fram och jag sprejade.

Det första jag förvandlade var en gammal silvrig julstjärna som inte har använts på säkert 10 år. Klippte bort överflödiga snirkelgrenar. Skrapade bort glitter. Och spejade. Vitt.
Och ställde på vår svarta bänk.




Jättebättre som Majkis säger.

Nästa sak som åkte under spray-duschen var en gammal pepparkvarn som jag inte heller har haft framme på hur länge som helst. Stackarn. Sprej, sprej och så *hokuspokus* så fick den stå framme igen.




Den kanonfina Greengate-brödduken, den ljuvliga sockerströaren och den jättesöta jordgubben fick vi av våra rara grannar som tröstpresent för allt den dumma åskan ställde till hemma hos oss.
(Hittills är vi uppe i 32.000 i kostnader för reparationer och nya inköp. Och då är inte allt lagat ännu. Blir mycket spännande att se hur mycket försäkringsbolaget vill betala ut. Mycket spännande blir det.)

Och vit fick även den gamla IKEA-pållen bli. Han var en sån där variant med fårpäls på. Nu är han en sån där variant som är... vit. Och som hälsar folk välkomna när de kommer hem till oss.




Jag kom upp i varv och sprayade 6 smågrejor till. Lite ljusstakar och burklock. Men nu får nog sprayflaskorna vila lite tror jag. Man vill ju inte få sprayarm.

8 kommentarer:

Mellan Stickan och linné sa...

Vilket inspirerande inlägg!

Johanna sa...

Ja, tavellister is the shit! :) Liksom gamla saker som blir nya, fast ändå gamla. Liksom. Ungefär. :D

Hoppas försäkringssnubbarna och ni blir vänner...

Ida sa...

Du är för piffig! :) Blev ju toppenfint!
Bara en liten fråga: Var har du köpt den fina Välkommen-ljuslyktan?....Köptes färdigsprayad eller?.....

kungen o majkis sa...

Ida: Lyktan är köpt i Ullared ;-D! Och ja, den var mörkgrå när jag köpte den :-)!

kvinnan med koftan sa...

Vad roligt att gå loss med spray...tur att Kungen är på kortis så att han inte oxå blev vit : ) Snyggt blev det.
p.s jag längrar oxå till Greys...

Daniel sa...

å mycket finare om Daniel får säga

Fröken Fräken sa...

Yeah man! Nu är det minsann någon som har kommit igång med sprayandet här!! Visst är det beroendeframkallande? Inte klokt hur snyggt det blir och fort det går. Herr Fräken är inte riktigt lika förtjust i det, han är lite känslig för lukten fastän jag håller till utomhus...

marica sa...

vilken jättehärlig blogg du har!