måndag 1 mars 2010

Man får försöka se positivt på saker och ting.

Dagens plus: All snö ramlade äntligen ner från taket inatt, efter att par dagars smått hängande över kanten.
Dagens minus: Synd bara att den drog med sig en skorsten till ventilationen, lite isolering och ett par takpannor.

Dagens minus: 3/4 av familjen är magsjuka.
Dagens plus: Man kanske går ner två-tre kilo...Och så har jag mycket pastelliga kläder som matchar mitt lätt mintgröna ansikte.

Dagens plus: Kungen verkar gilla vissa av årets melodifestivalslåtar.
Dagens minus: När jag försöker få honom att sjunga Hollow och Keep on walking sjunger han.... Manboy.

Dagens minus: Det snöar rejält...inte särskilt bra när man har hål i taket.
Dagens plus: Skulle jag få för mig att gå ut har jag iallafall en nyvirkad fin mössa med rosett.




Till magsjukan, snön som rev ner vår skorsten, snön som faller nu och våren som inte kommer vill jag bara säga följande:

6 kommentarer:

Sandra sa...

Blä säger jag också till den dumma magsjukan och snön! Och vilken underbar mössa du virkat!!En sån vill jag ju också ha!:-D

Li.W sa...

Underbar mössa!!! Vill oxå ha :)
Jasså, du gillar inte Manboy.... Inte jag heller, men min lilla tjej gillar den...
Vi får väl stå ut ett tag till :)
Kram Linda

Elin sa...

Tråkigt att ni är sjuka. Jag hoppas verkligen att bacillerna valde att inte följa med mig hem igår. Men jag kommer nog att känna efter lite extra under kvällen :-)
Krya på er!

Strumpetossa sa...

Tråkigt med massa snö som förstör och magsjuka!! MEN en helt underbart fin mössa!! Den är verkligen ursnygg!! Vill ha!! :)

Photo by Maria sa...

Usch för magsjuka och usch för snön som drog ner lite på vägen..

Krya på er..

Kram Mia

kungen o majkis sa...

Vad roligt att så många gillade min mössa :-)!

Elin: Det är livsfarligt att komma och fika hos oss ;). Håller tummarna stenhårt att vi behöll alla basillusker själva. Kram!